Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Περί αξιολόγησης

Μπορεί να μ έπιασε με αφορμή την Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας  η τάση αυτοαξιολόγησης και παράλληλα αναζήτησης και άλλων αξιολογήσεων, στο πλαίσιο της αποτίμησης μιας χρονιάς που τελειώνει και λίγο πριν το ξεκίνημα της επόμενης. Για να ξεκαθαρίζουν όσα είναι μαύρες τρύπες και να αποκαλυφθούν άδειοι χώροι που θα καταληφθούν από νέα ύλη.

Η φετινή έρευνα Pearson(1*) με τίτλο "Η καμπύλη της μάθησης" αφορά την εκπαίδευση σε παγκόσμιο επίπεδο και ένα τα θέματα έρευνας ήταν τα εκπαιδευτικά συστήματα σε όλο τον πλανήτη και ξανα-ασχολήθηκα με αυτήν σε προηγούμενη ανάρτηση.


Η Καμπύλη Μάθησης   συνδυάζει τα εθνικά στοιχεία και μια σειρά από διεθνείς κατατάξεις - συμπεριλαμβανομένων PISA, TIMSS και PIRLS - να ερμηνεύσει την επίδοση του εκπαιδευτικού  συστήματος της κάθε χώρας σε σχέση με τις άλλες.


Κύρια ευρήματα

Τα κράτη της Ανατολικής Ασίας συνεχίζουν να βρίσκονται στην πρώτη 4άδα. Η Νότια Κορέα βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης, ακολουθούμενη από την Ιαπωνία (2η), τη Σιγκαπούρη (3η) και το Χονγκ Κονγκ (4η).
Τα εκπαιδευτικά συστήματα αυτών των χωρών επιβραβεύοντας την προσπάθεια πάνω από την "εξυπνάδα" έχουν σαφή μαθησιακά αποτελέσματα καθώς και μια ισχυρή κουλτούρα δέσμευσης και "λογοδοσίας" στην ευρεία κοινότητα των επενδυτών τους.

Οι Σκανδιναβικές χώρες, παραδοσιακά ισχυρές στις επιδόσεις τους, παρουσιάζουν σημάδια της απώλειας των πλεονεκτημάτων που είχαν σε σύγκριση με τα αποτελέσματα του 2012. Η Φινλανδία έπεσε από την πρώτη θέση που βρισκόταν το 2012 στην 5η, ενώ η Σουηδία είναι κάτω από την 21η στην 24η.
Αξιοσημείωτες βελτιώσεις αφορούν τη θέση του Ισραήλ (ανέβηκε 12 θέσεις και βρίσκεται  στη 17η), της Ρωσίας (ανέβηκε 7 θέσεις και κατέχει τη 13η θέση) και της Πολωνίας, που σημείωσε άνοδο 4 θέσεων για να βρεθεί στη  10η).

Οι αναπτυσσόμενες χώρες καταλαμβάνουν το κάτω μισό του Δείκτη, με την Ινδονησία και πάλι να καταλαμβάνει την τελευταία θέση από τις 40 υπό εξέταση χώρες, πριν από το Μεξικό που κατέχει την 39η  και τη Βραζιλία στην 38η.

Η Ελλάδα πέφτοντας 2 θέσεις βρίσκεται στην 33η θέση του Γενικού Δείκτη.

Στις γνωστικές δεξιότητες η Ελλάδα έπεσε 4 θέσεις σε σχέση με το 2012. Στο μορφωτικό επίπεδο η Ελλάδα κατατάσσεται στην 35/40 θέση


 Η έκθεση αυτή, η οποία δημοσιεύθηκε από την Pearson και γράφτηκε από το Economist Intelligence Unit, είναι μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος ποσοτικής και ποιοτικής ανάλυσης, με τίτλο Η καμπύλη της μάθησης.

Επιδιώκει να διυλίσει μερικά από τα σημαντικότερα στοιχεία για τις σχέσεις ανάμεσα στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, τη διατήρηση και τη χρήση τους.

Η έκθεση βασίζεται στα ευρήματα από την ανάλυση ενός μεγάλου σώματος  διεθνώς συγκρίσιμων στοιχείων για την εκπαίδευση της Τράπεζα Δεδομένων της καμπύλης της μάθησης (LCDB). Η  ​​LCDB  συντάχθηκε για πρώτη φορά το 2012, ενημερώθηκε στις αρχές του 2014 για να συμπεριλάβει, μεταξύ άλλων δεικτών, τα τελευταία αποτελέσματα των:


  •  Πρόοδος στη Διεθνή Μελέτη της Ανάγνωσης (PIRLS)
  •  Διεθνείς Τάσεις για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες (TIMSS)
  •   Πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA)
για τις γνωστικές δεξιότητες  στην Ανάγνωση-Γραφή-Μαθηματικά-Φυσικές Επιστήμες.
Ενώ για το μορφωτικό επίπεδο, ο δείκτης χρησιμοποιεί τα πιο πρόσφατα ποσοστά αλφαβητισμού και τα στατιστικά στοιχεία για την  αποφοίτηση από τη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. 
Την αρχική απόδοση από το Πρόγραμμα για τη Διεθνή Αξιολόγηση των Ικανοτήτων Ενηλίκων (PIAAC), η οποία εξετάζει τα επίπεδα των γνωστικών  δεξιοτήτων σε όλο τον πληθυσμό. 

Το Economist Intelligence Unit έχει επίσης ενημερώσει το  συνδεδεμένο Παγκόσμιο Δείκτη Γνωστικών Δεξιοτήτων και Εκπαιδευτικής Επάρκειας (Global Index of Cognitive Skills and Educational Attainment), ο οποίος συγκρίνει τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης των χωρών.

Και η Τράπεζα Δεδομένων της καμπύλης της μάθησης (LCDB) όπως και  ο Παγκόσμιος Δείκτης Γνωστικών Δεξιοτήτων και Εκπαιδευτικής Επάρκειας  (GICSEA) ειναι διαδικτυακά προσβάσιμοι στον ακόλουθο σύνδεσμο: Παράρτημα 2.


______________________________________________


1* Pearson PLC: πρόκειται για μια Βρετανική πολυεθνική εκδοτική και εκπαιδευτική εταιρεία με έδρα το Λονδίνο και έτος ίδρυσης 1844. Αυτή τη στιγμή είναι η μεγαλύτερη εταιρεία εκπαίδευσης και ο μεγαλύτερος εκδοτικός οίκος στον κόσμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...